Who are we trying to fool

Wednesday, December 21, 2011

Assalamualaikum.


Sebelum saya meneruskan penulisan,saya nak kongsikan sedikit maksud bacaan ketika duduk antara dua sujud.
Saya pasti ramai di antara kita yang tak tahu pun selama ni apa maksud bacaan tu,lepas tu kita baca secara sambil lewa dengan tujuan untuk memenuhi syarat dalam solat.


Lagi ekstreme kalau dia tak sempat baca dia terus sujud.Apa tu ha?..Kalau siaran tv pun boleh hafal pukul berapa bagai,lepas tu tunggu kat depan tv pada masa,macam mana solat ketika mana kita nak berjumpa dengan pencipta kita, kita boleh buat dek je dengan mentaliti, "janji aku solat,orang kat luar tu ramai lagi yang tak solat ok!"


Jom,kita lihat apa yang kita baca selama ni antara duduk antara dua sujud


Ya Allah,
ampunilah daku,
rahmatilah daku,
kayakanlah aku,
angkatlah darjatku,
Berikanlah rezeki kepadaku,
Tunjukkan hidayah kepadaku,
Sihatkanlah daku,
dan
maafkanlah daku

ok ye'all..nampak tak selama ni kita memohon dan merayu kepada Allah pada semua bacaan dalam solat.Ini menunjukkan kita semua hanyalah manusia yang lemah.Tapi ada kita sedar,ada kita peduli?..macam tak kan?

Sekarang saya beri analoginya begini, cuba kita bayangkan bos kita nak jumpa kita.Menggeletar lutut kita nak menunjukkan kita takut "Giller" dengan dia. Sejauh manakah pula persediaan kita nak ketika nak bertemu dengan bos kita tu?.Kita akan gunakan ayat yang paling manis sekali kan!..Langsung tak ada cacat cela.

Tapi kita reflect balik kat solat kita..

Fikiran melayang!..masa tu lah nak terfikirkan segalanya lantas memberi effect kepada solat kita.Solat kita tak khusyuk.

Aik,siapa yang perlu kita takutkan sekarang..Allah ke bos kita?

Siapa yang beri rezeki kepada kita..Allah ke cikgu kita?

Siapa tuhan kita sekarang?Kepada siapa kita akan kembali?Siapa yang akan memberi pengampunan kepada kita?

KITA tak sedar kan!

Bila mak ayah panggil kita buat kerja,kelam kabut kau datang kepada mereka takut dimarahi,takut tak boleh keluar rumah,takut tak dapat duit.

Tapi bila azan berkumandang je, "lek la..zohor kan habis pukul 4.20..sekarang baru pukul 2.00...lama lagi tu der"
haha..Kalau kau mati pukul 3..lek la der,kan!...Kita sedang mempermainkan siapa sekarang ni?

Ketahuilah! Sesungguhnya mereka yang ingkar itu membongkokkan badan mereka untuk menyembunyikan (perasaan buruk yang ada dalam dada mereka) daripada Allah. Ketahuilah! Semasa mereka berselubung dengan pakaian mereka sekalipun, Allah mengetahui apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka zahirkan; sesungguhnya Ia Maha Mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada. [11:4-5]


Dan Allah jualah yang mengetahui rahsia langit dan bumi dan kepadaNyalah dikembalikan segala urusan. Oleh itu, sembahlah akan Dia serta berserahlah kepadaNya. Dan (ingatlah), Tuhanmu tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan. [11:123]


Insaflah.Masih ada lagi masa untuk kita memperbaiki solat kita.Saya pun masih belajar.Kita sama-sama cuba untuk menjadi lebih baik.Sebenarnya,punca kita bersembahyang ekspress ini mungkin kerana kita tidak pernah faham maksud bacaan-bacaan di dalam sembahyang itu.Lantas,kita melakukan sembahyang itu bukan sebagai ibadat,tetapi sebagai rutin yang 'terpaksa' dilakukan.

Jagalah sembahyang kita.Kerana sepatutnya,sembahyang itu dapat melindungi kita dari melakukan perkara-perkara yang dilarang Allah.Dan sembahyang juga boleh menghapuskan dosa-dosa kita.Tetapi,lihatlah diri kita.Ini bermakna,ada something wrong dalam sembahyang kita.


"Dan dirikanlah sembahyang (wahai Muhammad, engkau dan umatmu), pada dua bahagian siang (pagi dan petang), dan pada waktu-waktu yang berhampiran dengannya dari waktu malam. Sesungguhnya amal-amal kebajikan (terutama sembahyang) itu menghapuskan kejahatan. Perintah-perintah Allah yang demikian adalah menjadi peringatan bagi orang-orang yang mahu beringat. 

Dan sabarlah (wahai Muhammad, engkau dan umatmu, dalam mengerjakan suruhan Allah), kerana sesungguhnya Allah tidak akan menghilangkan pahala orang-orang yang berbuat kebaikan. [11:114-115]

Apa yang saya dapat simpulkan adalah kita ini bersembahyang laju,tidak khusyuk dan tidak faham apa yang kita baca itu!Jika tidak faham,bagaimana hendak khusyuk?Bagaimana hendak hayati?Dan yang terakhir,bagaimana sembahyang kita itu hendak sempurna?.Berubahlah kita semua sementara masih ada kesempatan.Kerana,hanya kepada Allah kita akan kembali.Jika sembahyang kita kepada-Nya kita tidak jaga elok-elok,anda fikir apakah nasib kita kelak?


p/s-Saya pun manusia biasa dan saya juga belajar untuk menjadi lebih baik


p/p/s-“Bingung memikirkan dunia akan menggelapkan hati, sedangkan bingung memikirkan nasib di akhirat akan menerangkan hati”(Sayyidina Uthman r.a.)


“So remember Me; I will remember you.”
Surah al-Baqarah (2:152) 

Read more...

Khabar buat anda

Friday, December 9, 2011


كل أمتي معافى إلا المجاهرين، وإن من المجاهرة أن يعمل الرجل بالليل عملا، ثم يصبح وقد ستره الله عليه، فيقول: يا فلان عملت البارحة كذا وكذا، وقد بات يستره ربه، ويصبح يكشف ستر الله عليه
Ertinya: Setiap umatku (boleh) diampunkan keucali mereka yang mendedahkan (dosanya),ada di kalangan yang mendedahakn ini , melakukan suatu dosa di waktu malam, berpagi-pagi sedang Allah menutup keaiban dosa itu, namun tiba-tiba dia mendedahkan seraya berkata :" Wahai fulan, semalam aku lakukan itu dan ini" maka terhapuslah tutupan Tuhannya dan jadilah ia membuka (rahmat) Allah yang(sebelum ini) menutup keaibannya
-riwayat bukhari dan muslim-.


Daripada Tsauban r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Hampir tiba suata masa di mana bangsa-bangsa dun seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka". Maka salah seorang sahabat bertanya "Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?" Nabi saw. menjawab, "Bahkan kamu pada hari itu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit 'wahan"'.Seorang sahabat bertanya, "Apakah wahan itu hai Rasulullah?" Nabi kita menjawab, "Cinta pada dunia dan takut pada mati". 



p/s:apa je yang dah kita sumbang untuk islam?

Read more...

Biar bertempat la ye!

Thursday, December 8, 2011

Apa?


apa yang bertempat?


M.A.L.U

....................................................

Cuba kita renung sekejap

Realiti remaja zaman sekarang ni bila dia buat benda baik,dia akan rasa malu,,takut orang kata skema,nerd bagai...tapi bila buat benda lagho rasa hebat,hip,trendy.

Persoalaannya di sini...kalau semua orang fikir macam ni..macam mana dakwah tu akan berterusan..

"Dari Anas bin Malik r.a ,beliau berkata, kami bertanya "Ya Rasulullah,kami tidak akan mengamalkan semua kebaikan(ilmu:sunnah / amal soleh) dan kami tidak akan mencegah (dakwah / amar makruf nahi munkar) kemungkaran sebelum kami meninggalkan semua kemungkaran". Maka baginda Nabi s.a.w bersabda ,"tidak,
bahkan serulah kepada kebaikan meskipun kalian belum mengamalkan semuanya,dan cegahlah dari kemungkaran,meskipun kalian belum meninggalkan semuanya."
-hadis riwayat thabrani-

Jadi,sampaikanlah walau sepatah ayat kerana akan dipertanggungjawabkan di akhirat nanti.

Daripada Abu Hurairah r.a berkata : Rasulullah s.a.w telah bersabda "Islam mula tersebar dalam keadaan dagang(asing) dan ia akan kermbali dalam keadaan asing.Maka beruntunglah orang-orang yang asing
-hadis riwayat muslim-

Jangan malu,jangan segan.Walaupun kita dipandang lekeh oleh manusia,tetapi Allah akan meninggikan darjat kita,InsyaAllah.

Peluang beramal telah dibentang di hadapan kita.

Dakwah itu kerja yang berterusan walau kita hanya belajar satu ayat.

Mari kita kejar pahala sebelum maut mengejar kita!


Read more...

Kita dan Palestin

Friday, December 2, 2011

Setiap pagi kita bangun dalam keadaan aman,tiada ketakutan, tapi mereka di Palestin bangun dalam keadaan bersyukur kerana masih dihidupkan.

Setiap hari kita makan ayam, udang ,aiskrim, mereka di Palestin memikirkan bagaimanakah untuk mendapatkan air untuk diminum.

Setiap hari kita bimbangkan tentang duit,pelajaran dan sebagainya tetapi mereka di Palestin fikir apakah mereka akan hidup esok hari?

Itu pun kita masih merungut.

Mereka manusia,mereka muslim,kita manusia kita muslim

Apa bezanya kita dan mereka?

Fikir dan renung.Adakah kita sudah mendoakan mereka atau kita hanya doakan kejayaan diri sendiri?

Tepuk dada tanya iman


Read more...

Pahit tapi manis


"Jangan merungut kalau diri sendiri tak dapat markah yang excellent sebab 
punca  semua datangnya dari kita".

Tapi kadang-kadang rasa hairan juga macam mana budak yang solat tak
 jaga,cakap ntah apa2 boleh jadi top scorer..

Pernah tak korang terfikir macam tu?..kalau aku sendiri jawapannya ya!
..aku pernah terfikir dan bila fikir semula, kenapa Allah tak bagi balasan je kat 
orang macam tu,kenapa Allah tolong dia,kenapa orang kafir masih ada kat 
dunia,kenapa dan kenapa?

Jangan khuatir...Allah ada perancangannya yang tersendiri.Kita boleh 
mencari apa hikmahnya di sebalik semua ini tapi bukan mempersoalkan 
dan bukan juga menidakkan kejadian ini sebab kita hanya HAMBA.

Mungkin orang yang sentiasa diuji dengan kesenangan tersebut diberikan
 istidraj.

Hello...apa tu istidraj?

Istidraj itu ialah satu kalimah yang menunjukkah kepada seseorang yang 
sentiasa berterusan dilimpahi rezeki dan kejayaan yang melimpah ruah dalam 
kehidupan walaupun dia bukan hamba Allah yang taat, malah seorang pelaku 
maksiat tegar untuk menjadikan seseorang manusia itu lebih jauh daripadaNya.

Jadi kita patut beruntung kerana Allah masih sayangkan kita,sebab itu Allah 
uji kita.
"Dialah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup(kamu) untuk
menguji dan menzahirkan keadaan kamu : siapakah di antara kamu
yang lebih baik amalannya dan Dia maha kuasa(membalas amal kamu),
lagi maha pengampun(bagi orang-orang yang bertaubat)
-surah al-mulk ayat 2-

Be positive when you're tested by Allah.Think positive and act positively.
Kita pelu memohon kepada Allah tapi jangan sesekali mendesak Allah untuk memperkenankan setiap permohonan  kita kerana Allah mempunyai caranya 
yang tersendiri untuk mengurniakan sesuatu kepada hambanya
sama ada cepat atau lambat.

Dengan adanya ujian, kita akan menjadi lebih kuat untuk menghadapi dugaan 
hidup.Ujian juga sebagai penghapus dosa kita.Sepahit mana pun ujian,pasti ada keistimewaannya. Umpama kita terpaksa makan ubat yang pahit ketika sakit.
Walaupun kita tahu ubat tahu pahit,tapi kita masih telan ubat tu dengan
harapan kita akan cepat sembuh.Akhirnya kita sihat kembali kan?

Kita tidak boleh lari daripada ujian.Hadapi ia dengan sabar.Moga2 dengan ujian
 tersebut membuatkan kita semakin bertambah rasa kasih dan sayang 
terhadap Allah.InsyaAllah!

Read more...

yok!

Thursday, December 1, 2011

"Barangsiapa yang menghafal sepuluh ayat pertama dari surah Al- Kahfi terjaga dari fitnah Dajjal." (HR. Muslim, Abu Dawud, Nasai, Tirmidzi)

Read more...

DaurahHafazan

Sunday, October 2, 2011

"Barang siapa menempuh jalan untuk mendapatkan ilmu, Allah akan memudahkan baginya jalan menuju surga." (HR Muslim). 

Read more...

=)

Saturday, September 3, 2011


SPM is not everything.
It is not the end.
It is the beginning of a new journey."



A new journey.
Dan kita bukan lagi di awal jalan.
Moga telah jelas, penamat yang kita mahukan.





p/s: usaha sebaik mungkin,yang lain urusan Allah

Read more...

....

Tuesday, August 30, 2011


Read more...

ramadhan karim..

Monday, August 29, 2011

 Teringat apa yang dipesan oleh Imam Ghazali ketika muridnya bertanya,"Tuan bagaimana keadaanku ketika mulutku berzikit tetapihatiku masih lalai?".Lalu imam yang arif dalam keajaiban hati itu berkata,"Teruskanlah berzikir walaupun hatimu lalai kerana sekurang-kurangnya lidahmu akan terselamat daripada berkata-kata yang kotor dan sia-sia."

Taqabbalallahu minna wa min kum.

Kullu am wa antum bikhair..



SELAMAT HARI RAYA!

Read more...

Kenyataan Al-Mursyidul Am PAS Ekoran Penangkapan Datuk Seri Tuan Guru Presiden Dan Pimpinan-pimpinan Tertinggi PAS Dan PR

Saturday, July 9, 2011

Saat ini saya sedang berada di Masjidil Haram, Makkah al-Mukarramah menunggu waktu solat zohor dan menghadap wajah saya ke Kaabah. Insya-allah selepas Asar, saya akan bertawaf wida’ dan akan meninggalkan Tanah Suci. Baru sebentar tadi saya dimaklumkan tentang penahanan Datuk Seri Tuan Guru Presiden PAS. Saya juga dimaklumkan bahawa Timbalan Presiden Pas dan beberapa orang pimpinan tertinggi PAS dan Pakatan Rakyat adalah antara beratus-ratus orang yang telah ditangkap oleh polis kerana menyertai Bersih pada hari ini.

Hati saya cukup remuk mendengar nasib yang sedang dihadapi oleh sahabat-sahabat pimpinan pada saat ini. Saya menuntut agar dibebaskan segera pimpinan-pimpinan yang ditangkap oleh polis. Jangan menyangka gari dan peluru boleh menakutkan semua orang. Saya tegas untuk menyatakan bahawa tindakan yang dilakukan ini hanya akan menambahkan kebencian rakyat terhadap UMNO.

Sekalipun yang bertindak ialah polis, tetapi semua pihak mengetahui bahawa alat kawalan jauhnya dipegang oleh Perdana Menteri yang mengetuai kerajaan yang juga merupakan Presiden UMNO. Padahal, apa masalahnya dengan berhimpun? Bukankah Presiden UMNO baru saja mengumpulkan sejuta belia beberapa minggu yang lalu tanpa ada sedikitpun halangan? Sejuta belia yang dikhabarkan hadir dengan penuh layanan mesra oleh pihak berkuasa tiba-tiba hari ini hanya untuk mengumpulkan 300 ribu orang dibalas dengan gari dan semburan gas? Bukankah orang yang sama juga pernah menjanjikan bahawa himpunan akan dibenarkan jika dibuat di dalam stadium bahkan diberikan keizinan untuk ‘melalak sampai pagi’?

Saya yakin, apa yang berlaku pada hari ini hanya akan menaikkan kemarahan rakyat kepada UMNO. Buatlah setakat mana yang boleh dibuat, sesungguhnya kezaliman yang boleh dilakukan ini hanya setakat kehidupan di dunia sahaja. Di akhirat, setiap tangan yang digari, tubuh yang disakiti dan maruah yang dicalari akan dituntut bayar di hadapan Allah SWT. Kepada mereka yang dizalimi hari ini, jangan lupa menuntut balasannya di hadapan Allah SWT nanti.

UMNO barangkali tidak tahu bahawa orang yang dizalimi mempunyai senjata yang ampuh iaitu doa. Saya menyeru kepada semua umat Islam agar marilah bersama-sama berdoa di dalam sujud kita kepada Allah SWT agar dilaknat kezaliman UMNO yang dilakukan pada hari ini.

Yakinlah, perjuangan menuntut keadilan ini pasti akan berjaya. UMNO pasti akan jatuh tersemban juga akhirnya. Tentangan dan penindasan ini hanyalah tanda perjuangan keadilan akan berjaya. Umpama layang-layang yang tidak akan terbang melainkan dengan melawan angin, begitu juga dengan perjuangan, tidak akan berjaya melainkan dengan menghadapi tentangan!

NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT,
Masjidil Haram, Makkah al-Mukarramah.
Dicatat pada : 12.00 tengah hari (5.00 petang waktu tempatan), 9 Julai 2011.



p/s:Semoga ALLAH memakbulkan do'a tok guru,InsyaALLAH!

Read more...

mantap~

Monday, June 6, 2011


Pray to me and I will hear your prayer. (Quran 40:60)

Read more...

Ai ai kapten!

Read more...

....sigh*...


Ketahuilah, sesungguhnya kehidupan dunia itu hanyalah permainan dan senda gurau, dan perhiasan dan bermegah-megah antara kamu, dan berbangga-bangga tentang harta dan anak-anak, seperti hujan yang tanam-tanamannya mengagumkan petani, kemudian ia menjadi kering, maka kamu melihatnya kuning, kemudian menjadi hancur. Dan di akhirat ada azab yang keras dan keampunan daripada Allah dan keredaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu.
[Al-hadid-57:20] 

Read more...

Reward buat anda


We say a simple Salaam to anyone, we’re rewarded..
We smile at someone, we’re rewarded..
We treat someone with kindness, we’re rewarded..
We pray in Masjid with Jamu’ah, we are rewarded 27 times more than those who pray alone..
We begin anything with Bismillah, that action of us is rewarded..
We end our activities with Alhamdulillah, we’re also rewarded..
We think of doing a good deed, we’re rewarded..
We control our temper, we’re rewarded..
We eat and drink with our right hand, we’re rewarded..
We pray for forgiveness and health for our fellow Muslims, we’re rewarded..
We forgive, we’re rewarded..
We think positive towards Allah and other people, we’re rewarded..
We keep our promises, we’re rewarded..
We seek knowledge for the benefit of others, we’re rewarded..
We share knowledge to others in need, we’re rewarded..
We walk towards the Jumu’ah prayer, our each step is very greatly rewarded..
We take wudhu’, we are rewarded..
We treat our mothers and fathers with humbleness, kindness and respect, we’re greatly greatly rewarded..
We bring Allah to remembrance, we’re rewarded..
So why do we withhold our reward ?
credit to---->ladyofparadise c:

Read more...

Merenung jendela*macam orang saiko*

Thursday, June 2, 2011

Sirius.
Rasa kosong bila tader orang nak marah mahupun bebel kat rumah
.
.
.
.
.
.
.
sedih

Read more...

Hari yang indah~mari tepuk tangan

Sunday, May 8, 2011



*
*
*
*
*
*
*
I  want to thank you, Ummi,
for your patience…
your encouragement…
your strength…
your generosity…
your unswerving love…
and for those six little words
that helped me through
so many trying times…
“…because I said so, that’s why!”


Semoga Allah merahmati kehidupan ummi dunia dan di akhirat

Read more...

Friday, March 18, 2011


Did you ever feel like even though you’re praying, you still feel hollow and unfulfilled?
I’m pretty sure everyone has been down that road before. I’m pretty sure every single one of us someday has treated prayer as one pillar you’re just …. obliged to do. 
But what to do when one feels so helpless? Sit down with a paper and a pen in your hand. Divide the paper with a margin in the middle. Write a numbered list of whatever could possibly be burdening you right now, from the simplest things, to big things. Done? Now, write another numbered list of the things you’re thankful for in your life. List down everything too; from the computer sitting on your lap, to this blog you can express yourself through, to the delicious pizza you had last night, to the awesome new jeans you just got, to the safe country you’re living in, to the clean water you’re drinking, to your eyesight, to your parents. Just pour everything down.
You couldn’t write down everything you’re thankful for, yeah? The list is just way too freaking long! It’s actually uncountable!
Do you see what I mean? Can I see a smile on your face now?
That’s why we’re obliged pray. Because praying is thanking and praising God for all that he’s given you. Because when you pray, you’re supposed to remember the uncountable list, and how it’s -compared to the other list- like an ocean compared to a lake! Whenever you remember this, you remember that God could definitely flip the list around if he wants to, but he doesn’t, because he loves you. 
Do you see it now? He wants you to be happy, that’s why he’s given you an infinite list of blessings and things to make you happy. He loves you and wants to see you happy, that’s why he ordered you to pray five times a day, start everything with His name, and finish everything thanking His name, so you could remember that you’re too blessed to be stressed, and smile again and again and again.
Did you ever feel like even though you’re praying, you still feel hollow and unfulfilled?
Mungkin solat kita masih belum sempurna.

********************************************************
Allah s.w.t has 3 replies to our prayers:
Yes.

Yes,
but not now.

I have better plan for you.

Read more...

Mudahkan!

Dengan hanya ucap rasa syukur,Allah akan limpahkan lagi banyak nikmat kepada kita.


Tapi kadang-kadang kita tak sedar,dalam hidup kita ni kita banyak merungut.Cuba kalau kita bandingkan diri kita dengan orang yang lebih susah dari kita,Subhanallah!..betapa besarnya nikmat yang Allah dah bagi dekat kita.


Dan lebih hebatlah bagi sesiapa yang mengucapkan perasaan syukur dalam keadaan dia sebenarnya mengalami kedukaan, dialah akan dilimpahi berbagai-bagai kebaikan oleh Allah.


Janji Allah melalui firman-Nya dalam surah al-Baqarah ayat 156 hingga ayat 157 bermaksud: “Orang-orang yang apabila ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: “Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”


*************************************************

Salam.

Itu sahaja.

May Allah bless us


"Oh Allah! Make the best part of my life the end of it,
And the last of my deeds the best one,
And the best of my days, the day I meet you"

Read more...

sungguh aku ingat mudah

Tuesday, March 15, 2011

rupanya tidak.


seribu kali tidak!


sebelum aku mula,aku nak ingatkan kamu semua supaya tiada pemikiran seperti,"ceh,senang je kot panjat bukit!"(dengan nada bongkak).Ini satu amaran daripada aku.








lastly.......

Sirius..nak daki bukit bukan mudah.Banyak rintangan,banyak halangan.

Dan baru aku sedar daki bukit ni sama je dengan nak berjaya.Bukan mudah.Perlukan usaha.Bukan setakat usaha gitu-gitu je.Tapi usaha yang besar.Mental dan fizikal perlu kuat.Dan akhirnya,bila sampai puncak,gembira dia tak terluah.Rasa nak jerit sebab tak sangka.Tak sangka boleh sampai.


Samalah dengan belajar.Belajar penat-penat tapi bila dapat result gempak,happy bukan main.Dan betullah janji Allah,Dia akan balas setimpal dengan usaha kita


p/s:Terima kasih abah sebab bawak jiah dengan diorang naik bukit Taboh tu.Semoga kepulangan abah dari mekah bawa banyak perubahan dan lebih bertanggungjawab dalam segala urusan.


NOTAKAKI:Fitrah!..aku tak tipu..mendaki bukit lebih penat daripada berbasikal..haha

Read more...

Otromen pun tak boleh tolong

Monday, March 14, 2011



"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".
(Surah Al-Hijr:4)

********************************************************
Dan sungguh akan Kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, (yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan, "Inna lillaahi wa innaa ilaihi raaji'uun". Mereka itu lah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhan mereka, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk. 
(QS. Al-Baqa-rah, 2: 155-157)
____________________________________________________

sirius aku cakap.


Bila aku dengar Jepun kena tsunami,aku terus fikir,"negara teknologi tinggi tuh boleh rosak,apatah lagi negara aku".
dan bila fikir lagi mendalam,"kuasa Allah,siapa boleh halang kot!


"Amal sikit tapi hasil nak banyak,usaha tak ada tapi kejayaan nak"

Read more...
Allah knows best.It is just Allah's way to make my spirit strong
and change me to be a better person

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP