Entri tanpa guna

Sunday, October 31, 2010

soalan (i) 



Soalan ini buat 'kau' yang mengetahui..hahaha

Read more...

lepastu kan

Saturday, October 30, 2010


Uish! seronok kalau dapat tengok awan macam dekat atas tu..kalau aku...aku pasti batak!tp aku akan berusaha menjadi cool walaupun hati dah melonjak-lonjak ..tapi selalunya aku gagal untuk menjadi cool kerana aku akan menjerit dengan perlahan.,"Fuyyyyo,gempak giler awan tu kan!".... T_T  lupakan saja apa yang aku cakap...haha....seminggu dah tak pergi sekolah...oh2..jangan salah faham!..aku TIDAK ponteng...sekali lagi aku tegaskan...aku TIDAK ponteng...hmmm...rindu kat sekolah........oh maaf....otak aku agak bercelaru sekarang sampai mengeluarkan kata-kata yang berunsur dusta disebabkan kesakitan yang melanda.......

da sminggu jugakla tak jumpa kawan2......

tak jumpa

kawan-kawan.....


sape ade kawan angkat tangan.

ceh.tipulah kalau korang kata,"weyh..seriously aku tak ada kawan!!!!!"

Eh lupa pula,turunkanlah tangan tu.

Cakap pasal kawan....emmm...aku ade kawan...korang ada ke???...belagak pulak en...lantak la..ni blog aku ke blog kau??....hah.........aku ade raaaaamai kawan...tapi kalau ikotkan yang agak rapat adalah seperti berikot.......:
jooh,fitchrah,fairy,pippa,jannah,yusnida,madihah,mirayeay,....
yang selalu:

(i)beli nasi lemak teacher malam2
(ii)selalu balek rumah time sabtu dengan ahad
(iii)selalu gelak macam orang gila
(iv)selalu lepak waktu prep
(v)oh..selalu makan waktu sukan..bukan aku

dan macam2 lagi benda yang ntah ape2..tp syiok....sekurang-kurangnya keluar sekolah nanti ade memories btol x??...sebab nanti baru kita akan ingat..."oh..rupanye dulu aku ade kawan yang gila"...haha!



bersama agen nasi lemak..muakaka


hehe.....kelakar la pulak weyh~


------------------------------------------------------------------
THE END

Read more...

anda sudah atau belum ataupun sedang mencuba?


ANDA MACAM MANE?SENANG KE SUSAH NAK MAAFKAN ORANG?

"Allah memaafkan kamu, mengapa engkau memberi izin kepada mereka, sebelum engkau mengetahui orang-orang yang benar (dalam alasannya) dan sebelum engkau
mengetahui pula para pembohong?" (QS Al-Tawbah [9]: 43).

"Balasan terhadap kejahatan adalah pembalasan yang setimpal, tetapi barangsiapa yang memaafkan dan berbuat baik, ganjarannya ditanggung oleh Allah" (QS Al-Syura [42]: 40).

"Hendaklah mereka memberi maaf dan melapangkan dada
Tidakkah kamu ingin diampuni oleh Allah?" (QS Al-Nur [24): 22).


------------------------------------------------------------


Read more...

of coward

Saturday, October 23, 2010

Suatu hari pada masa Sembahyang jumaat yang di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah...
tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer dgn pakaian hitam..
tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa machine gun...
lalu salah seorang lelaki tu bertempik 
"Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu"
Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri....
daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 40 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasuk Pak Imam tu...

Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata:
"Ok Pak Imam, saya dah halau SEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah Pak Imam mulakan sembahyang Jumaat"....
Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah....
Macam mana..
Adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas?
Fikirkanlah...

Lawak sangat kan, dari 1,000 org yg mengaku dia Islam hanya 40 yg betul-betul BERIMAN... 


 imagine if you are in that situation....what is the first thing that you will do?

(i)run from the mosque like the other 960 people do
(ii)stay and pray to ALLAH
(iii)kill both man
(iv)cry like a baby

seriously.......bila aku interpret betul2 cerita ni semula dalam otak aku,...aku rasa macam "eiiiiiiiiiiii....bapok giler lelaki yang lari keluar dari masjid tu..pengecut!ni ke nama dia Islam hah??jawablah!"...ecece..bajet je kan...tapi betul!cuba bayangkan kita tengah lepak2 dalam rumah dengan kelurga kita sambil buat muka cantik..tiba-tiba,ade lelaki yang masuk dalam rumah kita dengan pakai baju warna hitam semua tutup muka bagai...acu pistol kat kita......machine gun pulak tuh!...........betul ke kita takkan lari..betul ke?....sekali lagi aku cakap betul ke???....hah!betul ke???....betul ke kita akan lari ke arah dia sambil jerit ALLAH! kuat2 lepastu rampas pistol yang dia pegang tu!....siapa dekat sini yang berani angkat tangan!


Cuba fikir balik...berapa banyak manusia yang mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya...dua-dua lelaki tu hanya membawa machine-gun..Dia tak kata pun nak bunuh. tapi generasi sekarang?..sangat coward bukankah!.Baru kena ugut terus lari lintang pukang.Boleh pulak dia lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi
Bayangkan sekali lagi wahai perempuan2....macam mana kalau di antara lelaki2 yang lari tadi tu bakal suami anda....korang sure dia boleh protect korang kalau benda macam ni jadi sekali lagi....entah2...isteri yang akan protect suami...aku tak kata semua lelaki jahat...cuma ada segelintir di kalangan mereka yang jatuh moral dan akhlaknya..


"Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita) dan mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian daripada harta mereka..." (al-Nisa', 4:34).

Ingat!lelaki itu adalah PEMIMPIN bukannya DIKTATOR ok!...change for good ain't a sin!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                      


"Hai orang-orang beriman, peliharalah dirimu dan ahli keluargamu dari api neraka.."

(At-Tahrim, 66:6)

Read more...

Diorang ingat ni ''WAKENABEB'' ke????

Friday, October 22, 2010

"How many man were purified by the grace of god?...........and how many have dedicated their lives to serving the sinister plans of satan?"




mesti!!!!semua orang islam mesti tengok..benda ni semua tunjukkan yang kita semua ni dah diperbodohkan oleh orang kafir sejak daripada kita lahir sampai sekarang..bayangkan~..melalui hiburan yang ada pada media,fashion,makanan sampailAh pada benda yang paling kecil pon yang kita guna..semua ni buatan siapa???

Kita semua bolehlah kata, "kita ni inshaallah selamat lagi kot sebab Malaysia ni kan aman,dahlah negara islam pulak itu"....owh tidak!betol kita yakin yang negara kita ni betul2 negara islam yang mengamalkan cara hidup islam...aku berani potong jari genti tak ada sesiapa pon yang berani mengaku betul tak??

lagipon dalam al-quran pon dah jelas kata yang di hari kiamat nanti,islam akan mula bangkit di Eropah...bukannya timur...sebab apa??....ok,analoginya macam ni............bayangkan kita berada dalam keadaan samar2 dengan orang yang berada di eropah dalam keadaan gelap...so,bila diberikan cahaya siapa yang lebih menghargai..mestilah orang yang dalam keadaan gelap tu kan...kita yang samar2 ni pun macam tak kisahlah kalau diberikan cahaya pun sebab sebelum ni kita keadaan samar2...samar2 tu apa???iaitu keadaan di mana ada cahaya tetapi sikit....ok,boleh relate kan tak dengan keadaan yang ada sekarang nih?

jadi THE ARRIVAL ni telah membongkarkan semua penipuan yang ada di sekeliling kita....jadi jangan salahkan aku pulak kalau tadi batak sangat cakap mesti tengok!..sebab benda ni buat kita sedar yang umat islam di malaysia ni semakin leka...aku tak point kan kat mana-mana pihak!....orang kafir ni dia bijak sebab dia tahu kalau dia serang kita melalui serangan fizikal,Inshaallah semua umat islam akan bangkit...sebab tulah dia serang kita melalui serangan mental.....media,hiburan dan semua kesoronokan yang ada dalam dunia nih..apa orang kata?..LIVE LIFE TO THE FULLEST,kan?.....

kita semua kena banyak berdoa daripada ALLAH supaya kita diberikan kekuatan untuk menangkis semua serangan daripada orang kafir dan kita kuat untuk melawan semula diorang.....Inshaallah~

p/s-dah macam karangan BM la pulak kan???..gempak weyh..muahahah!

Read more...

ayúdeme ALLAH

Saturday, October 16, 2010

Aku cuak giler weyh...tapi kalau setakat takot je...tarak usaha macam mane nak berjaya......usaha+doa+tawakal=mumtaz jiddan sma..equation yang mudah takdelah sesukar E=MC²..semua orang tau bukankah?? insyaallah kalau diapplykan dengan betul tentu  boleh..betul tak??


isnin     -bahasa arab azhar1
selase  -bahasa arab azhar 2
rabu     -tauhid/feqah
khamis -tafsir/hadis..


....insyaallah.,mumtaz jiddan SMA ek!......إن الله معنا




Ya Allah, tidak ada kemudahan kecuali sesuatu yang Engkau permudahkan, Engkau menjadikan kedukaan itu mudah sekiranya Engkau kehendaki.

Read more...

“There is a time for departure even when there's no certain place to go.”

Saturday, October 9, 2010

8 days to reach the goal,ok!



فَاِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًاۙ‏
5. So, verily, with every difficulty, there is relief:
 اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًاؕ‏
6. Verily, with every difficulty there is relief.



takpela....nak senang bukannya mudah....tp nak susah??...petik jari je weyh!


and to whom i have made mistakes paticularly:

umi
adek bradek
friends
teachers
cousins
stalker...ecece

and anyone else


!!انا آسف جدا تكفل لي رجاء يصلي من أجل النجاح


p/s: SMA minggu depan disusuli dengan periksa akhir tahun..wow,perancangan yang bagus bukan!....skalung penghargaan buat cikgu2 yang telah menyusun jadual dengan begitu teliti dan juga sistematik..arigatou cikgu!

Read more...

konggratulasi umiku!!

Sunday, October 3, 2010

2/10/2010, UIA GOMBAK-semalam konvokesyen umi aku,semalam jugak besday aku.. oh,hari yang sungguh bermakna...gempak bukan!

assisting DR. to wear the graduation robe

another view~


 all support to umi~


 tadaa!


 receiving the scroll from sultan pahang


 oppocottt!


ciak!

p/s-aku agak batak sebab dapat duduk dekat tempat VIP..depan sekali tu weyh..menghadap muka sultan Pahang yang agak horror......muahahah!

*ohh!terlupa nak mintak hadiah besday  yg ke __ drpd anda2...hulurkan tangan ringankan beban!*






Read more...
Allah knows best.It is just Allah's way to make my spirit strong
and change me to be a better person

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP