Indescribable feeling.

Friday, December 7, 2012

Bismillah.

......
.........
...............
I went to Heroes Conference*cliche introduction*.Subhanallah,sangat bes wa cakap lu.
siriyes gembira sangat dapat mencedok ilmu daripada sheikh2 yang ada.Dan dalam masa yang sama,rasa sungguh sedih sebab bila sheikh cerita pasal Rasulullah dan sahabat, tapi aku masih,"ooooh,baru tau".



Allahummah Faqqihna Fiddin!

Read more...

....

Friday, August 24, 2012

 Assalamualaikum and haiiiiiii ye 'all!

ok, let es stret tu de poin.

Pernah tak rase malas nak buat baik bile ada orang cakap macam ni:

"Baik tak payah ikot usrah wei kalau prangai lu macam ni,pigidahhhhh" 

ataupon

"Harapkan je ilmu tinggi tapi perangai buruk"

ataupon

"Perangai kau macam bukan budak sekolah agamaaaaa je"

Tipu la kalau tak terasa kan beybeh.
Tapi kalau fikir2 semula,bagus sebenarnye teguran orang tersebut sebab itu nak menunjukkan ade something wrong pada akhlaq kita kan?

So,what should we do??????????

Tepuk dada tanye iman

Read more...

*genggam tangan dengan muka semangat*

Wednesday, August 22, 2012




Berubah dari manusia yang sombong dan ego kepada manusia berjiwa hamba.

Bantulah aku ya Allah!!!!!!!!!! *jerit dari atas gunung*


Read more...

Marathon dunia !

Friday, June 1, 2012

Chasing the dunya..

Why is it that we chase the dunya,
We know it will never last
Slipping from our fingers each time we try to get closer
A shadow,
Dazzling... just like a mirage..

Its beauty can be blinding,
Distracting,
Leading to procrastination
Almost mind changing.

But why?
The beauty,
 Surroundings,
Pleasures,
Simple whispers.

Shaytaan our enemy,
Venomous whispers
Making you forget your purpose.

Fitting in,
Clothed for fashion,
Abandoned worship
Living for the dunya
A sweetness but yet so bitter.

Remembrance only falls on what you see,
No further
Sinking vessel
Purpose lost.

Has shaytaan won?
Are you going to be the next victim of the dunya?
Or will you triumph?

Worship Allaah,
Make dua,
Command the good, forbid the evil
Become rich in good deeds,
Feed the miskeen
Be right in manners
Kindness,
Compassion,
Mercy.

Dont lose out because of this dunya, a deceiving prison it is.
Your home with Allah awaits you, but you must earn it before reaching it.
As the clock ticks you are closer to death, losing a chance... so take the chances Allaah gives you,
Each day you live is another chance, so take it and implement good and be obedient to Allaah.

Let the dunya chase you instead of you chasing it.
Live to please Allaah, don’t live to please His creation.
Be a stranger O Muslims

Read more...

Teruja hei!

Monday, May 21, 2012



Tak sedar dah nak dekat puasa.
Seronok tuu.Ye' all seronok tak? haha

Moga Ramadhan ini menjadi medan untuk kumpul lebih baaaanyak pahala.

Read more...

Defensive.

Saturday, May 12, 2012

.
..
...
....
.....
assalamualaikum dan hai ye' all.

Bila ada orang memberi teguran dan kita terasa, maknanya kita memang salah la kan. Yelah,buat apa nak terasa kalau kita tak buat salah. Jadi,mengapa perlu marah? Teguran itu adalah untuk menjadikan kau lebih baik sebenarnya. Bersyukurlah kalau ada orang tegur sebab itu menunjukkan masih ada orang yang concern terhadap kita yang ingin menjadikan kita insan yang lebih baik. =)

Read more...

Dialog depan cermin.

Friday, May 11, 2012

Hidup ini bukan setakat belajar untuk mendapatkan sijil dan pekerjaan yang hebat2 supaya orang dapat cakap "wow,dia kerja __________.gaji banyak ribu tuuuuu.kelass cik jah oii! ". Hidup bukan simple macam itu tetapi ianya lebih daripada itu. Kita harus ingat, kita ada saudara muslim di luar sana yang langsung tiada apa-apa. Sedangkan kita, tak dapat sedikit sudah melenting,meraung.Kita terlalu sibuk dengan diri kita sampai langsung tak ingat kepada mereka.

"Tidak beriman seorang muslim itu sehingga dia mencintai saudaranya sepertimana dia mencintai dirinya"     (Hadis Riwayat al-Bukhari)

Sudah layakkah kita mengaku diri kita beriman jika kita hanya sibuk berfikir tentang diri kita?

Read more...
Allah knows best.It is just Allah's way to make my spirit strong
and change me to be a better person

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP